Dieta na zdrowe oczy: nie tylko witamina A jest ważna

oczy

Ja okulary noszę już od podstawówki. Cóż – takie geny. Ale są osoby, które nie potrzebują ani okularów ani soczewek nawet do późnej emerytury. Jeśli twoje oczy nie należą do najmocniejszych, warto pamiętać o uzupełnianiu swojej diety o składniki, dzięki… [Czytaj więcej]

Papryka – kolor ma znaczenie

papryczki

Papryka to naprawdę bogactwo witamin. Jest obok czarnej porzeczki największym źródłem witaminy C (tak, papryka, a nie cytrusy i inne owoce), zawiera sporo wapnia, potasu, żelaza i magnezu. Wpływa więc na kości i poprawia pracę mózgu.

W papryce znajdziemy też… [Czytaj więcej]

Źródła kwasów Omega-3 – tam je znajdziesz

salaterka

Tłuste nie musi być niezdrowe. Tak jest w przypadku kwasów tłuszczowych Omega-3, które mają wiele dobrych właściwości zdrowotnych. Według niektórych pomagają one nawet walczyć z rakiem! Oto najlepsze źródła tych kwasów tłuszczowych.
Olej lniany

Ale tylko wtedy, gdy jest tłoczony… [Czytaj więcej]

Sezon na wiśnie już trwa

wiśnia4

Wiśnie może nam się bardziej kojarzą jako owoce, które jemy przetworzone: w dżemach, kompotach, ciastach. Ale są dobre również surowe. My wiśnie jak najbardziej polecamy, bo są zdrowe, o czym poniżej.
Zawierają mnóstwo pierwiastków

Owoce wiśni zawierają dużo żelaza, miedzi,… [Czytaj więcej]

Kilka naturalnych „pobudzaczy”, których nie może zabraknąć w twojej kuchni

Dzbanki

Pijesz hektolitry kawy, a i tak chodzisz ciągle ospała? Nic dziwnego, bo kawa w większych ilościach działa odwrotnie, niż chcemy – zaczyna usypiać. A może żeby się pobudzić, kupujesz puszki z napojami energetycznymi? Te najlepiej jest całkowicie odstawić, bo to… [Czytaj więcej]

Letnia mrożona kawa z kardamonem [przepis]

kawusia01

Kawa pobudza (oczywiście jeśli pijemy ją z umiarem), a latem może być również dobrym napojem chłodzącym. Oto nasz przepis na letnią mrożoną kawę z kardamonem. Macie chwilkę, zróbcie ją, tym bardziej że przygotowanie nie będzie długie.
Składniki:
4 łyżeczki kawy… [Czytaj więcej]

Przepis na letnie orzeźwienie – herbata arbuzowa

arbuzowa

Arbuz latem na same zalety – jest to owoc bardzo wodnisty, więc dobrze uzupełnia płyny. A jednocześnie orzeźwia. Dlatego, skoro lato jeszcze w pełni, proponujemy Wam orzeźwiającą herbatę arbuzową. Chwila roboty i gotowa.
Składniki:
5 torebek herbaty owocowej (najlepiej pasują… [Czytaj więcej]

Witaminy i pierwiastki na pamięć

owoce01

Osoby, które pracują umysłowo albo uczą się, powinny pamiętać o właściwej diecie zawierającej składniki, dzięki którym będziemy lepiej pamiętać. Oto niektóre z nich.
Witamina E

Znajdziemy ją między innymi w olejach sojowym, kukurydzianych, słonecznikowym, z orzechów, ale również w kiełkach… [Czytaj więcej]

W tych produktach znajdziesz najwięcej błonnika

pszenica

Chociaż błonnik jako taki nie jest trawiony przez nasz układ pokarmowy, to spełnia w nim wiele ważnych funkcji. Ułatwia trawienie innych składników – spożywanie błonnika pozwala więc zachować formę. Pomaga usunąć też zbędne substancje: jest więc bardzo zdrowy. W naszej… [Czytaj więcej]

Te produkty szkodzą sercu. Nie przesadzaj z nimi

Napoje

Nie będzie żadnego wstępu o tym, jakim to ważnym organem jest nasze serce. Wszyscy przecież o tym dokładnie wiemy. Nie będę też namawiał do tego, aby całkowicie zrezygnować z produktów, które wymienię za chwilę. Wszystko jest dla ludzi, w umiarkowanych… [Czytaj więcej]